Alessa hjælper fotografer med at inddrive deres tilgodehavender som skyldes krænkelse af deres ophavsrettigheder på nettet.
Om Alessa

Vores vision er at være det ledende inkassoselskab, når det drejer sig om gæld skabt som følge af krænkelser af ophavsrettigheder på nettet, både i forhold til billede- og tekstmateriale.

Vi har, som følge af vores tilstedeværelse på flere markeder, flere års erfaring når det kommer til krænkelser af ophavsrettigheder på nettet, og sikrer at vores klienter får, hvad de er berettiget til.

Når vi har påtaget os en sag, kører vi hele processen indtil kravet er inddrevet, herunder forfølgning af sagen igennem domstolene, hvis nødvendigt.

Har du modtaget et brev fra os?

Har du modtaget et brev fra os, så skyldes det, at vi tidligere har fremsendt et krav på betaling for krænkelse af ophavsrettigheder til beskyttet materiale. Idet vi ikke har modtaget svar på vores tidligere henvendelser, eller idet vi ikke mener at have modtaget en begrundet indsigelse, har vi desværre set os nødsaget til at sende din sag til inkasso.

Har du spørgsmål til din sag, herunder muligheder for at lave en afdragsordning eller høre nærmere om, hvornår du kan regne med en betalingsanmærkning og registrering i RKI, så er du meget velkommen til at kontakte os gennem formularen i nederste højre hjørne af denne webside.

Husk, at din inkassosag ikke sættes på pause selvom du er på ferie, det er derfor vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt eller helt betaler din gæld, såfremt du ikke ønsker yderligere opkrævninger og gebyrer.

Ofte stillede spørgsmål
Hvad er inkasso?
Inkasso er en inddrivelsesproces, som har til formål at inddrive en gæld, som ikke er blevet betalt. Har du tidligere modtaget et krav til betaling for krænkelse af en ophavsrettighed, herunder en inkassovarsling, er der nu blevet oprettet en inkassosag imod dig, ligesom der er blevet fremsendt en påkravsskrivelse.
Hvad sker der, når jeg modtager et inkassobrev?
Du modtager et inkassobrev, hvis du ikke tidligere har betalt vores fremsendte krav, som følge af din uberettigede brug af ophavsretligt beskyttet billedmateriale. Når der oprettes en inkassosag, vil der også blive pålagt inddrivelsesomkostninger. Det skyldige beløb bliver med andre ord større. Yderligere vil der blive pålagt renter tilbage fra forfaldsdatoen, altså det tidspunkt hvor hovedstolen skulle have været betalt. Hvis du vil undgå yderligere renter er det derfor vigtigt, at du betaler hurtigst muligt.
Kan jeg forvente at blive registreret i RKI?
Der findes to registre over dårlige betalere i Danmark, som vi desværre i nogle tilfælde ser os nødsaget til at registrere vores dårlige betalere i, det er RKI og Debitor Registret. En registrering i RKI eller Debitor Registret kan betyde, at man kan få problemer med at låne penge eller købe ting på afbetaling. Har du stadig ikke betalt efter 3 skriftlige rykkere kan du påregne, at vi vil undersøge muligheden for at få dig registreret i RKI eller Debitor Registret.
Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler?
Sagen forsvinder ikke alene af den årsag, at du vælger at ignorere den. Vælger du ikke at betale og ignorere vores henvendelser, må du påregne at sagen vil blive indbragt for fogedretten til retslig inddrivelse, eller - såfremt du har fremsat indsigelser - for civilretten.
Hvor kan jeg klage til?
Du er velkommen til at fremsende os en klage, såfremt du mener, at vi ikke har behandlet din sag korrekt. Dette kan skyldes, at du f.eks. allerede har betalt. Såfremt du ønsker at klage, skal du gøre dette straks, så vi ikke sætter gang i unødvendige skridt, herunder en fogedsag. Klagen skal ske skriftligt, og du skal oplyse hvorfor du ønsker at klage. Send din klage til legal@alessa.dk. Husk at oplyse sagsnummer.
Hvilke betalingsmuligheder har jeg?
Har du ikke mulighed for at betale det fulde skyldige beløb i én omgang, så er du velkommen til at kontakte os for at få en afbetalingsordning, eller en udsættelse.